Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Meermond Centrum voor Tandheelkunde? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Provincialeweg 49
Veldhoven 5503 HB
Route

Patiëntervaringen

7831 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Ik voel me op mijn gemak

Ik word vriendelijk te woord gestaan. Op vragen komt een gedegen antwoord. Ik word op een prettige en rustige manier geholpen waardoor ik geen angst heb.

Super

Aanpassingen aan mijn gebit zijn super

Fijne tandarts!

Gaan altijd met hele gezien, ook onze jonge kinderen vinden het prettig bij deze tandarts.

Fijn geholpen

De tandarts straalt altijd rust uit, legt uit wat ze doet en wat je kunt verwachten. Bij volwassenen en kinderen. Wat langer in de wachtkamer moeten wachten, werden wel excuses voor aangeboden.

Vaste klant..

Niks toe te voegen

Zeer tevreden !!!

Tandarts Blok daar ben ik zeer tevreden over !!!!

Tevreden

Alleen kwam er op het eind een tandarts een vraag stellen waardoor de tandarts die met mij bezig was afgeleid werd en mijn afspraak niet totaal afrondde. Ik was verder klaar maar het was geen prettige afsluiting. Zoals alles oké tot ziens ed. De desbetreffende tandarts merkte dat dit niet prettig was en bood excuses aan. Verder was de tandarts vriendelijk ook geduldig met m'n zoontje.

Geruststellende behandeling. Vriendelijk en terzake doende

Positief. Allen jammer dat ik door vakantie tandarts 1 maand op behandeling moet wachten.

Snel, vriendelijk

Fijne tandarts, netjes binnen, loopt nooit uit, vriendelijk personeel

Heel goed

Fijne tandarts die goed naar de tanden kijkt Vriendelijk personeel

vriendelijk en goed overleg

De Heer van Kemenade heeft geholpen. zeer correct ,vriendelijk behulpzaam ,goed overleg.

Geweldig

Vakkundig direct geholpen worden. Rekening houdend traumatisch schooltandarts ervaring jeugd

Snel en professioneel

Vrijwel geen wachttijd Op afgesproken tijd geholpen Snelle en professionele reparatie

Vriendelijk

Goed geholpen, fijne uitleg aan mij en de kinderen. We waren er voor de eerste keer!

Vriendelijk service gericht modern

Zoals altijd weer prima behandeld

Fijn geholpen

Fijn geholpen

Goed

Vriendelijk en kundig

Professioneel en vriendeljjk

Altijd een prettige ervaring Professioneel, vriendelijk en persoonlijke benadering. Altijd een gezellig praatje en de tandarts kent je echt. Jet gaat er altijd luchtig aan toe, erg prettig.

Goed en vriendelijk geholpen

Heel goed geholpen , erg vriendelijk , helaas moet ik nog een keer terug omdat deze behandeling niet het gewenste resultaat gaf , maar een fijne mee denkende tandarts mevr Geven Haar naam staat niet VERMELD IN DE LIJST MET TANDARTSEN, Ik moet een Keuze maken ,EN DAAROM ZAL IK EEN ANDERE NAAM MOETEN VERMELDEN

its gebeurt met tanden,bell direct afspraak

snel behandeling en professioneel werken

Heel tevreden en veilig als Nikky mij behandelt

Altijd laat ik mij vol vertrouwen door Nikky behandelen. En dat is heel wat omdat ik veel angst heb voor de tandarts

Vriendelijk en kundig

Altijd prima. Geen extra behandeling waar niet nodig ( dat hoor ik vaak anders van vrienden) Vriendelijke tandarts en vriendelijke assistent.

perfect en deskundig

perfect en deskundig

Vriendelijk en accuraat

- - - -

Goede verzorging

Goed